octubre 9, 2019

La campanya “Recicla i Guanyaràs” guanya el segon premi mundial de comunicació en gestió de residus

by MaresmeCircular in Consorci de residus

El Consorci per al Tractament de Residus Sòlids Urbans del Maresme recull el guardó en el decurs del Congrès Mundial de la ISWA (Associació Internacional de Residus Sòlids)

La campanya “Recicla i Guanyaràs”, dissenyada, produïda i executada pel Consorci per al Tractament de Residus Sòlids Urbans dels Maresme (CTRSUM) durant 2018 i 2019, ha guanyat el segon premi de Comunicació de la ISWA, l’Associació Internacional de Residus Sòlids. Aquests guardons són els més prestigiosos del sector i s’hi presenten campanyes provinents de països, regions, ciutats, organismes públics i sector privat d’arreu del món.
 
“Recicla i Guanyaràs” ha estat reconeguda amb aquest guardó per l’originalitat de la proposta i, especialment, per la seva innovadora aposta 360 graus, que ha inclós des de suports tradicionals com la premsa o la cartelleria a elements disruptius com videos virals, educatius com peces formatives per a infants i de gran consum audiovisual com el documental “Molta Merda”, protagonitzat per Quim Masferrer. El president del CTRSUM, David Bote, va ser l’encarregat de recollir el guardó en el decurs del sopar de gala del Congrès Mundial de la ISWA, celebrat dimarts 8 d’octubre a Bilbao.
 
El primer premi d’enguany ha estat per a la campanya “Wanted for Justice”, realitzada pel consorci de Medi Ambient d’Oman, Be’Ah, una iniciativa per abordar la qüestió de les escombraries públiques en destinacions turístiques, parcs públics i platges a Oman. El tercer premi ha estat per a la ciutat de Rotterdam (Holanda) per la seva campanya “De les escombreries al tresor”
 
Els premis de comunicación de la ISWA reconeixen campanyes excel·lents de comunicació de residus que augmenten la consciència pública i promouen la gestió sostenible dels recursos i els residus, entenent que la comunicació és un component cada cop més vital a la indústria, ja que les empreses i els governs busquen millorar la participació del públic i sensibilitzar sobre la importància d’una millor eficiència dels recursos. Tant la tecnologia com la comunicació i l’educació estan adquirint un paper clau en un sistema de gestió de residus integrat.
 
Aquest any, fins a 13 campanyes d’arreu del món van pasar el tall de la selecció. El jurat enguany ha estat format per Carlos Silva Filho, vicepresident de l’ISWA, Tom De Bruyckere, president del grup de treball sobre comunicacions i temes socials d’ISWA, Paul Davison, director general de Proteus Communications Group, Aneta Pawlik, gerent de Comunicacions i Màrqueting ISWA i Daniel Purchase, ISWA National Membre i responsable de comunicacions.