gener 23, 2018

​El CTRSUM posa en marxa la campanya de comunicació “Recicla i guanyaràs”

by MaresmeCircular in Consorci de residus

El Consorci vol explorar noves vies de generació de contingut en matèria de foment del reciclatge, en contraposició a les campanyes tradicionals amb poc retorn a nivell de resultats

El Consorci per al Tractament de Residus Sòlids Urbans del Maresme (CTRSUM) ha presentat el
gruix de la campanya de comunicació “Recicla i Guanyaràs”, plantejada com una acció transmèdia
de diverses setmanes de durada, en la que la generació de contingut relacionat amb el foment del
reciclatge a les llars és més important que els impactes publicitaris.

El missatge central de la campanya i que servirà de fil conductor a tot el material és, a diferència
de les campanyes habituals més ambientalistes, la repercussió econòmica que té la millora de la
recollida selectiva i les bones pràctiques en reciclatge.

En aquest sentit, des de fa uns mesos s’està produint el diferent material de campanya en base a
vídeos virals, peces de grafisme adreçades als més petits i nous vídeos per explicar la campanya
a les visites del Consorci. Aquesta setmana s’inicia una de les apostes més innovadores de la
campanya, un documental sobre la realitat del reciclatge i la gestió dels residus a casa nostra,
amb guió de l’escriptor premianenc Pep Bras i presentat per Quim Masferrer.

El CTRSUM vol que la campanya “Recicla i Guanyaràs” marqui l’inici d’una nova manera
d’entendre les campanyes de sensibilització sobre reciclatge, donat el poc retorn a nivell de
resultats reals en matèria de reciclatge que generen les campanyes tradicionals que
periòdicament inunden els mitjans. Així, en primer lloc, s’ha gestionat internament per optimitzar
els recursos econòmics disponibles. En segon lloc, s’ha treballat conjuntament amb els municipis
consorciats, que podran fer servir els materials generats personalitzats i adaptats a cada realitat
local. En tercer lloc, es desdoblaran en diferents suports, pensant en tot tipus de públic, i
prioritzant la vessant didàctica a la purament publicitària.

Les accions audiovisuals i virals, que es centralitzaran des del web reciclaiguanyaras.cat, es
complementen amb accions de carrer. En aquest sentit, a finals de novembre es van repartir a
través d’accions teatralitzades prop de 2000 calendaris d’advent i 4000 imants de nevera als
carrers dels 27 municipis consorciats de la comarca.

Més informació a http://reciclaiguanyaras.cat